(最終更新日:2020-06-26 11:57:10)
  ヤスナガ アキエ   YASUNAGA Akie
  安永 明恵
   所属   東京電機大学  理工学部 共通教育群
   職種   講師(教育B)
■ 共同研究希望テーマ
1. Investigation of the use of multimodes in oral presentations
■ 現在の専門分野
Applied Linguistics, TESOL(第二言語指導法) (キーワード:Second Language Acquisition, Systemic Functional Linguistics, Cognitive Linguistics 第二言語習得論,機能言語学,言語の認知) 
■ 著書・論文歴
1. 論文  Developing Instructional Approaches to CLIL with Cognitive and Vygotskian Perspectives (単著) 2019/09
2. 論文  Review: Content-Based Foreign Language Teaching: Curriculum and Pedagogy for Developing Advanced Thinking and Literacy Skills. By Laurent Cammarata (Ed.), (単著) 2019/07
3. 論文  CBLT : Is It a Better Choice for Implementing Japan’s Education Reforms ? (単著) 2019/02 Link
4. 論文  Practice of CLIL : Applying Key Principles to FL Contexts (単著) 2018/12 Link
5. 論文  Examining Writing Skills Through Genre-based Pedagogy Combined with Posting on an Online Discussion Forum (単著) 2017/07 Link
全件表示(14件)
■ 所属学会
1. 2010/11~ 全国語学教育学会(JALT) Link
2. 2017/11~ ASIA TEFL Link
3. 2019/04 日本CLIL教育学会
4. 2019/04~ 日本機能言語学会 Japan Association of Systemic Functional Linguistics
■ 職歴
1. 2011/04~2018/03 東京経済大学 現代法学部 非常勤講師を経て特任講師
2. 2015/04~ 日本大学 経済学部 非常勤講師
3. 2019/04~ 東京電機大学 理工学部 共通教育群 講師(教育B)
■ 学歴
1. 2007/05~2010/05 Temple University Japan Master of Science of education TESOL 卒業 Master of Science in education
■ 学会発表
1. 2019/06/27 Key Textual Features in Popular TED Talk Speakers: Investigating Effective Strategies(ASIA TEFL)
2. 2019/10/13 Developing instructional frameworks to CLIL from Congnitive and Vygotskian perspectives(27th Korea TESOL International Conference)
3. 2019/11/03 Developing Presentation Skill Efficacy(第44回JALT年次国際大会教材展示会)
4. 2019/07/13 An Instructional Framework for Learning the TED Talk ideas Adapting CLIL Approach(J-CLIL 第2回年次大会)
5. 2019/02/02 Multiliteracies(FDミーティング)
全件表示(13件)
■ 社会における活動
1. 2014/03~2017/04 JALT Anual Conference Abstract Reading Committee
2. 2011/11~ Working as a Reviewer of JALT Annual Conference Proceedings
■ 研究紹介
コミュニケーション力の向上を目指した第二言語指導法を研究しています。主な研究は、ジャンル指導、ディスコース分析、スピーチなど。