(最終更新日:2021-02-27 20:50:57)
  カワカミ ムツミ   KAWAKAMI Mutsumi
  河上 睦
   所属   東京電機大学  理工学部 共通教育群
   職種   講師(教育A)
■ 現在の専門分野
第二言語習得論 
■ 著書・論文歴
1. 論文  指導による第二言語(ISLA)の研究動向―文献から見る軌跡と展望― 常葉大学大学院国際言語文化研究科研究紀要 (1),13-28頁 (共著) 
2. 論文  The effects of different learning conditions on vocabulary knowledge Proceedings of the TBLT in Asia 2018 Conference pp.71-87 (単著) 2019/02
3. 論文  Potential Effects of Collaborative Output Task on L2 Novice Learners’ Vocabulary Acquisition: A pilot study International Journal of Languages, Literature and Linguistics (IJLLL) 1(4),pp.18-22 (単著) 2018/03 Link
4. 論文  Reading Strategy Instruction to EFL University Students: Its Influence on Frequency of Strategy Use and Proficiency The 2016 PanSIG Journal pp.141-151 (単著) 2017/12 Link
5. 論文  An empirical study of university leaners’ EFL strategy use and the influence of strategy instruction 東京電機大学総合文化研究 (13),pp.113-121 (単著) 2015/12
全件表示(11件)
■ 所属学会
1. 2013/04~ 日本英語音声学会
■ 学歴
1. 2015/01~2016/12 サンフランシスコ州立大学 英語学科 英語教育法 修士課程修了 MA TESOL
2. 2010/04~2013/03 関東学院大学 文学研究科 英語英米文学専攻 博士課程修了 文学博士
■ 学会発表
1. 2012/05/19 An Effect of Text-based Tasks on Incidental Vocabulary Acquisition(JALT Task-Based Learning sig)
2. 2013/08/30 グローバル人材育成のとりくみ:タスクや多読を用いた学生中心の指導(JACET CONVENTION 2013 ― The 52nd International Convention ―)
3. 2014/06/14 Investigating the effects of focus on form dictogloss through task on the novice learner’s vocabulary acquisition(JALT Vocabulary sig)
4. 2015/06/20 Clarifying the difference in the effects of vocabulary learning strategies for the novice learners of English(JALT Vocabulary sig)
5. 2016/06/23 Exploring the Effect of a Collaborative Task on Vocabulary Acquisition: The Role of Language-Related Episodes during a Meaningful Output Activity(JALT Task-Based Learning and Teaching in Asia)
全件表示(12件)
■ 社会における活動
1. 2016/05~ 公開講座 (聴いて伝える英語講座)