イワサ ヤスヒロ
IWASA Yasuhiro
岩佐 康弘
所属
東京電機大学 理工学部 共通教育群
職種
准教授
学会発表
1.
2023/09
エピソードバッファと生涯学習への積極的関与,および継続意志の関連 (日本心理学会第87回大会)
2.
2023/03/26
積極的な論文投稿への道(青年心version) (日本青年心理学会研究委員会企画 ワークショップ)
3.
2021/12/04
教員養成課程の大学生のアイデンティティ発達 -教育実習期間を挟んだ4時点データに基づく量的・質的検討- (中四国心理学会第77回大会)
4.
2021/09
The Relationship Between Indecisiveness and Network Integration in Scalp Resting-State EEG (The 20th World Congress of Psychophysiology)
5.
2021/06
Integrative understanding of identity development in sociocultural contexts: Longitudinal associations of identity processes with identity content valences (The 27th annual conference of International Society for Research on Identity)
6.
2021/03
時間的展望のバランスが高い者ほどモニタリングのエラーを経験しにくいのか? (日本認知心理学会第18回大会)
7.
2020/09
Professional distress and identity processes in teacher training students: A four-wave longitudinal study during teaching practicum (The 17th biennial conference of European Association for Research on Adolescence)
8.
2020/09
Formation of negative identity in contemporary society: Applying the master and alternative narrative approach (The 17th biennial conference of European Association for Research on Adolescence)
9.
2020/05
直観的情報処理スタイルと自発的脳活動との関連 (第38回日本生理心理学会)
10.
2020/05
リアリティ・モニタリング・エラー経験頻度と自発脳波のピーク周波数の関連 (第38回日本生理心理学会)
11.
2020/05
バランスのとれた時間的展望と自発的脳波の自己相関の持続性との関連 (第38回日本生理心理学会)
12.
2019/05
To be or not to be a teacher: Identity development in teacher training college students (The 26th annual conference of International Society for Research on Identity)
13.
2019/05
Negative identity and identity processes in youth: A three-wave longitudinal research (The 26th annual conference of International Society for Research on Identity)
14.
2019/03
教職を目指す過程での再考尺度作成の試み-教員養成課程の学生を対象として- (日本発達心理学会第29回総会)
15.
2018/03
教職を志望する自己の形成とアイデンティティの形成の関連 (日本発達心理学会第29回総会)
16.
2017/10
大学生のアイデンティティの形成と文化的自己観の関係―教員養成大学の学生と総合大学の学生の比較から― (日本教育心理学会第59回総会)
17.
2017/09
大学生の文化的自己観と自尊感情の関係の性差 ―教員養成大学の学生を対象として― (日本パーソナリティ心理学会 第26回大会)
18.
2016/10
大学生の主観的幸福感におけるメタ認知及び家族機能の影響 (関西心理学会 第128回大会)