イワサ ヤスヒロ
IWASA Yasuhiro
岩佐 康弘
所属
東京電機大学 理工学部 共通教育群
職種
准教授
著書・論文歴
1.
著書
資質・能力を育む 保育内容 領域 人間関係 −こどもにとっての人間関係とは− (共著) 2023/03
2.
論文
Online prosocial behavior during adolescence: Cross-national and gender invariance and differences in four countries Journal of Children and Media (共著) 2024/09
3.
論文
他校種教職経験のある大学初任者教員の授業認識に関する研究 学習開発学研究 16,23-32頁 (共著) 2024/03
4.
論文
青年期前期・中期における学習習慣と社会情緒的コンピテンス、メタ認知の関連 福岡県立大学人間社会学部紀要 35,65-72頁 (共著) 2023/12
5.
論文
Identity Development and Online and Offline Prosocial Behaviors Among Early and Middle Adolescents Frontiers in Psychology 14 (共著) 2023/05
6.
論文
中学生及び高校生における教師の自律性支援への認知と学校適応感: 教育相談への示唆 梅光学院大学論集 56 (共著) 2023/03
7.
論文
生涯学習への動機づけとエピソードバッファの関連 福岡県立大学心理臨床研究 15 (共著) 2023/03
8.
論文
Identity Formation and School Experience among University Students in A Teacher Training Program: A Four-Wave Longitudinal Study during the Teaching Practicum Identity 22 (3),183-197頁 (共著) 2022/09
9.
論文
就職活動に取り組む青年のひきこもり特性とキャリア選択 : 生徒・進路指導への示唆 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 2,1-8頁 (共著) 2021/12
10.
論文
Identity processes and identity content valences: Examining bidirectionality Developmental Psychology (共著) 2021/08
11.
論文
Positive and negative valences of identities: Longitudinal associations of identity content valences with adaptive and maladaptive functioning among Japanese youth Development and Psychopathology (共著) 2021/03
12.
論文
Association between long-range temporal correlations in intrinsic EEG activity and subjective sense of identity. Scientific reports 11 (1) (共著) 2020/12
13.
論文
Resting-state theta/beta ratio is associated with distraction but not with reappraisal. Biological psychology 155,107942-107942頁 (共著) 2020/09
14.
論文
教員養成課程という文脈でのアイデンティティ発達研究の今後の課題:――半澤氏・若松氏のコメントに対するリプライ―― 青年心理学研究 32 (1),46-50頁 (共著) 2020
15.
論文
教員養成課程の大学生における教職を目指す過程での再考及び理想の教師像への志向性とアイデンティティ発達との関連 青年心理学研究 31 (1),19-33頁 (共著) 2019
16.
論文
大学生の主観的幸福感におけるメタ認知及び家族機能の影響 教育実践研究紀要 = Journal of educational research (17),81-92頁 (単著) 2017/03